Når man starter en ny virksomhed op, er der som regel ikke mange penge at rutte med fra begyndelsen. Derfor kan man med fordel bruge lidt tid på at finde de billigste leverandører af kontorartikler, så man er sikker på, at man får fuld valuta for sine penge.
Meget afhænger naturligvis helt af, hvilken type virksomhed, man har startet. Har man åbnet en større butik har man brug for helt andre ting, end hvis man driver sin virksomhed fra et kontor.
Store butikslokaler, hvor kunderne kommer ind fra gaden stiller store krav til rengøringen. Derfor kan fejemaskiner, gulvvaskere og tæpperensere være helt uundværlige sådan et sted, hvis butikken også fremover skal fremstå pæn og i orden.
Passer man sin forretning fra et kontor, hvor man kun sjældent får besøg af kunderne, stiller det slet ikke samme krav til rengøringsmaskiner. Her har man i højere grad brug for billige kuglepenne, opslagstavler og papirkurve.
Forskellige forretninger – forskellige behov
Reelt findes der altså ikke to forretninger, der har helt de samme behov for kontorartikler og rengøringsmaskiner. Og derfor er det ekstremt vigtigt, at man finder en leverandør, der er så fleksibel, at man kan få et sortiment sammensat individuelt.
Handler man med babytøj, har man for eksempel brug for en blespand, mens det måske er knap så aktuelt, hvis handler med rollatorer, men der er dog nogle ting som eksempelvis affaldsstativer, affaldsposer, aflastningsmåtter, dymo tape, en labelprinter, prismærker, nøgleskabe og plastikkasser som man har brug for uanset hvad, man har på hylderne.
Mange steder har man også stor gavn af glastavler, der kan gøre hverdagen lettere og mere overskuelig.
De rette varer til den rette pris
Når du skal købe kontorartikler er det afgørende, at du finder en leverandør, der har det rigtige sortiment til den rigtige pris. Er du tvunget til at handle flere steder, bliver den økonomiske gevinst hurtigt ædt op af fragtomkostninger. Derfor er det helt klart at foretrække, hvis en leverandør kan levere alle de ting, du har brug for i din nye virksomhed.
Når det gælder kontorartikler, kan priserne være meget forskellige fra leverandør til leveranddør. Somme tider må man selvfølgelig tage kvaliteten med i overvejelserne, men ofte er det muligt at finde produkter af samme kvalitet til en billigere pris, hvis man ser sig godt for.
Når man er nystartet er tid som regel ikke det, man har mest af, men netop en opgave som at finde de bedste kontorartikler til den billigste pris er en opgave, man ikke bør glemme. Kontorartikler skal jo ikke kun købes en gang, så vil man give sin nye virksomhed den bedst mulige start, er det vigtigt, at man finder den rigtige leverandør fra begyndelsen.
Spar hvor du kan
På samme måde bør du også give dig tid til at lave en fornuftig vurdering af, præcis hvad din nye virksomhed har brug for. Alt for mange får købt en masse ting ind, som de aldrig får brugt, og det har man bestemt ikke råd til, når man er nystartet.
Derfor skal du gøre dig umage for at finde et realistisk niveau, så du har, hvad du skal bruge, uden at drukne i gule post-it blokke eller røde kuglepenne. Tit er der ganske rigtigt penge at spare ved at købe store mængder ad gangen. Især når det gælder forbrugsvarer som printerpapir, kuglepenne og blokke, men gem storkøbsrabatterne til du har fået gang i butikken, så har du også en meget bedre idé om, hvad du har brug for og hvad der er overflødigt.
Et godt bud på en rigtig god leverandør er www.grafical.dk. De har en god rating på TrustPilot og de har et meget stort udvalg af kontorartikler og andet inden for kontorforsyning, samt seperate sektioner med varer inden for områderne pakning og emballage, IT-tilbehør samt hobbyartikler.